Zpět do obchodu
 
 

Výběr plášťů a duší na kolo

 
Rozměry pláště

Asi nejdůležitější a taky nejčastěji řešený problém je při výběru velikosti pláště.

Velikosti plášťů jsou dnes označovány podle evropské normy pro pláště a ráfky ETRTO ( European Tire and Rim Technical Organisation). V praxi jsou ale také užívána starší francouzská a anglická označení. ETRTO – (např.37-622) udává šířku (37mm) a vnitřní průměr pláště (622mm).Toto označení je jednoznačné a dovoluje přesné přiřazení k ráfku.
Označení v palcích (např.28x1,4) udává přibližný vnější průměr pláště (28) a jeho šířku (1,4). Existuje ještě palcové označení ve formě 28x1 5/8 x 1 3/8 ( přibližný vnější průměr x výška x šířka pláště).Hodnoty v palcích nejsou přesné a tím pádem nejednoznačné. Například označení 26 palců se používá pro průměr 559 mm (MTB), 571 mm (Triathlon) a 590 mm (holandská cestovní kola). Pláště s průměrem 622 a 635 mm se shodně označují jako 28 palců. Kuriózní je,že pláště s vnitřním průměrem 630 mm se označují jako 27mi palcové.Tato označení mají původ a smysl z časů starých typů přítlačných brzd. Tenkrát byl přesný vnější rozměr kola dán brzdou. Podle šířky pláště pak byl dán vnitřní průměr. V anglosaském světě a v MTB jsou míry v palcích velmi rozšířeny. Proto se budou i nadále  používat pro všechny pláště. Avšak my budeme používat desetinnou formu např. 26x2,25. Podle našich zkušeností je staré označení např. 28x1 5/8 x 1 3/8 , málokterému uživateli srozumitelné.

Před pár lety zavedená velikost 29 palců MTB má stejný vnitřní průměr jako v Evropě známý 28 palcový rozměr , tedy 622mm.

Francouzský rozměr (např. 700 x 35C) udává přibližný vnější průměr (700 mm) a šířku pláště (35mm). Písmeno na konci označuje vnitřní průměr, v tomto případě C znamená 622 mm. Francouzské označení neexistuje pro všechny pláště, například pro MTB se nepoužívá vůbec.

pláště Kenda:

Technologie

SWS - SIDE WALL SHIELD. Poslední technologické zdokonalení Kendy pomáhá zabránit proříznutí nebo proražení boční stěny pláště.
Aplikací této tenké vrstvy specielní ochranné pásky do vnější stěny pláště se sníží možnost proříznutí, propíchnuti či proražení boku pláště, bez výrazného zvýšení váhy nebo nákladů na jeho výrobu

IC - IRON CLOAK. Nejlepší materiál proti proražení pláště používaný Kendou. Iron Cloak je vrstva materiálu pod vzorkem pláště, aplikována od patky k patce. Kromě toho, že zabraňuje proražení a zesiluje stěnu pláště, se váha pláště zvýší jen minimálně.
Je používán převážně u silničních plášťů.

CAP - CASING ADDED PROTECTION. Je jedna z dalších technologií ochranných vrstev používaných pod vzorkem pláště. Je také aplikována od patky k patce. Obecně se používá na Kenda Premium Downhill Tyres jako materiál odolný proti proražení.

IRON CAP -  Vrstva materiálu od patky k patce pod vzorkem pláště, k ochraně před defektem.
IRON CAP kombinuje některé z technologií výše zmíněného materiálu IRON CAP
a IRON CLOAK bez dodatečných cennových nákladů.

K-SHIELD plus. Nejvyšší úroveň materiálu odolného proti proražení používaná Kendou. Vrstva chrání proti menším hřebům a jiným ostrým předmětům. Vrstva je aplikována do vrchní části pláště pod vzorek.

K-SHIELD. Vrstva aramidu a keramických částí uvnitř pláště v oblasti pod vzorkem. Vyvinuta k ochraně před proražením.
Základní úroveň technologií Kendy k ochraně proti proražení.

KENDA UST -  (UNIVERSAL SYSTEM TUBELESS). Kenda byla pověřena firmou Mavic zkonstruovat bezdušový plášť pro UST (universální bezdušový systém) standard. Bezdušové pláště nabízejí snížený valivý odpor a tím snadnější jízdu.
Absencí duše se dosáhne snížení hmotnosti a nižšího tlaku vzduchu, což sníží možnost defektu.

Gumové směsi:

 DLR - Kombinuje lepivější směs 42 a trvanlivou směs 65 do jedné vrstvy s optimálním účinkem v drsných povětrnostních podmínkách. Měkčí směs 42 přilne a lépe drží na vlhkých kořenech, kamenech a povrchu, poskytuje pomalejší nárazový poměr s lepší kontrolou. Směs 65 je navržena tak, aby dodala stabilitu, trvanlivost a proniknutí zeminy do vzorku pláště a nastavila tak stálý výkon.

 DTC - Finální směs dezénu. Směs Kendy L3PRO (směs tvrdosti 60) ve středu a na krajích vzorku obsahuje směs STICK-E (směs tvrdosti 50). Výhodami jsou vyšší životnost širší centrální části dezénu, výborná kontrola v krajích a přilnutí k povrchu. Převážně se používá u KENDA‘S LEGENDS SERIES (kolekce navržených plášťů cyklistickými profesionály) a u silničních plášťů pro výkonnostní cyklistiku.

STICK-E COMPOUND - Směs gumy absorbující nárazy (směs tvrdosti 50) pro perfektní přilnavost a kontrolu trakce. Nárazy absorbující guma reaguje jako forma odpružení přizpůsobující se povrchu, kamenům či kořenům. Používá se především na širokých sjezdových pláštích (2,35 – 2,5 - 2,6 – 2,7).

L3R PRO - Zdokonalená verze směsi L3R spolu s vysoce účinnou směsí Kendy Motorcycle Rubber Compound. Výhody spočívají v prodloužené žívotnosti vzorku a ve snížené hmotnosti pláště. Používá se převážně na špičkových pláštích KENDY pro horská a silniční kola.

L3R -  (LOW ROLLING RESISTANCE RUBBER) COMPOUND. Použita je hlavně na lehkých pláštích Kenda pro cross-country (XC). Výhody jsou v malém valivém odporu a zvýšené životnosti vzorku. Typický plášť se směsí L3R váží méně než stejný plášť s normální směsí.

Značení duší je podobné, jen se většinou udává rozmezí šířky pro daný plášť.

Ventilky: 

Duše s ventilkem AV - moto/auto ventilek, černý, používaný na autech.
Duše s ventilkem DV - velo ventilek, stříbrný
Duše s FV ventilkem - galuskový ventilek, tenký stříbrný, je i v delších rozměrech.
 

Nahoru